Як організувати спільну роботу студентів. Фасилітація у навчальному процесі

Теми та питання модуля:

   

I блок. Фасилітація як метод. Фасилітація у викладанні.

  • Теоретико-методологічні засади до вивчення фасилітації.
  • Роль та компетенції фасилітатора. Фасилітатор VS Тренер VS Інструктор: перехід між ролями.
  • Фасилітація для роботи з великими та малими групами. 3 рівні готовності до фасилітації.
  • Групова динаміка: ключовий елемент у роботі з групою. Рівні залученості.
  • Можливості застосування фасилітації в навчальному процесі. Організація навчального простору. Умови фасилітації.
 

II блок. Завдання та компетенції фасилітатора для ефективної роботи.

  • Вміння слухати: техніки (віддзеркалювання, перефразування, збір ідей, рекінг, стекінг, врівноважування та ін.). Як і навіщо? Елементи невербального коучингу у роботі.
  • Фасилітація відкритої дискусії. Фасилітаційні запитання. Альтернативи відкритої дискусії.
  • Фасилітація командного обговорення та прийняття рішень: особливості застосування та модифікації. Техніки та інструменти. Об’єднуючі та роз’єднуючі способи прийняття рішень.
  • Особливості роботи з великими групами. Техніки управління дискусією. Робота з великим обсягом інформації.
  • Труднощі в роботі фасилітатора. Опір до фасилітації. Різнорідність учасників. Різний рівень групи. Різні результати команд. Втрата концентрації. Робота із запереченнями. “Складні” учасники.
 

III Техніки та інструменти для фасилітаційної роботи.

  • Світове кафе. Відкритий простір. Техніки діалогу. Самоанське коло. Динамічна Фасилітація.
  • Нестандартні способи використання звичних інструментів для ефективного результату.

Очікувані результати: Освоїти фасилітацію як метод навчання.   За умови успішного проходження модулю учасники отримають сертифікат встановленого зразка (1 ECTS).

Більше інформації на WIKI UCU.