Як організувати спільну роботу студентів. Фасилітація у навчальному процесі
Теми та питання модуля:
I блок. Фасилітація як метод. Фасилітація у викладанні.
- Теоретико-методологічні засади до вивчення фасилітації.
- Роль та компетенції фасилітатора. Фасилітатор VS Тренер VS Інструктор: перехід між ролями.
- Фасилітація для роботи з великими та малими групами. 3 рівні готовності до фасилітації.
- Групова динаміка: ключовий елемент у роботі з групою. Рівні залученості.
- Можливості застосування фасилітації в навчальному процесі. Організація навчального простору. Умови фасилітації.
II блок. Завдання та компетенції фасилітатора для ефективної роботи.
- Вміння слухати: техніки (віддзеркалювання, перефразування, збір ідей, рекінг, стекінг, врівноважування та ін.). Як і навіщо? Елементи невербального коучингу у роботі.
- Фасилітація відкритої дискусії. Фасилітаційні запитання. Альтернативи відкритої дискусії.
- Фасилітація командного обговорення та прийняття рішень: особливості застосування та модифікації. Техніки та інструменти. Об’єднуючі та роз’єднуючі способи прийняття рішень.
- Особливості роботи з великими групами. Техніки управління дискусією. Робота з великим обсягом інформації.
- Труднощі в роботі фасилітатора. Опір до фасилітації. Різнорідність учасників. Різний рівень групи. Різні результати команд. Втрата концентрації. Робота із запереченнями. “Складні” учасники.
III Техніки та інструменти для фасилітаційної роботи.
- Світове кафе. Відкритий простір. Техніки діалогу. Самоанське коло. Динамічна Фасилітація.
- Нестандартні способи використання звичних інструментів для ефективного результату.
Очікувані результати: Освоїти фасилітацію як метод навчання. За умови успішного проходження модулю учасники отримають сертифікат встановленого зразка (1 ECTS).